Het biermerk Nachtraaf werd eind 2016 opgericht in Diksmuide en bracht aanvankelijk 3 variaties: een Dubbel-Bruin van 7°, een Tripel-Blond van 9° en een Quadrupel-Donker van 10°. Het zijn allen heldere bieren van hoge gisting met hergisting in de fles.
Bij kenners vielen vanaf dag 1 in de smaak; en op de bekende ratingsites scoren ze nog steeds gemiddeld 3,5 tot 4 op 5.

Half augustus 2018 kwam een vierde telg op de markt: de Speciale-Amber, een dorstlessend terrasbier van 6°.

Behalve de sterke nadruk op de hoge kwaliteit van de producten, besteedt Nachtraaf van meetaf aan veel aandacht aan de beleving rond de bieren.
Zo verbouwde Nachtraaf een oud caravannetje tot “de Nachtravan”, een rijdende bar in foodtruck-stijl; is er groeiende aandacht voor 'foodpairing', en wordt de link met muziek gelegd tijdens de Nachtraaf Roots 'n Bluesrally in Gistel.

Deze inzet werd in februari 2019 bekroond toen De Nachtraafbrouwers op het Internationaal Bierfestival in Wieze de Innovation Award mocht ontvangen uit handen van de bekende zythologe Kristel Logie.

Ondertussen breidde Nachtraaf het gamma verder uit met enkele dorstlessende terrasbieren, zoals De Witte Raaf, West-Vlaams Oud Bruin, Zomers Blondje, Wild Cherry en Hoppy I.P.A. - al dan niet tijdelijk verkrijgbaar. Op 1 december 2022 volgt een éénmalige Winterse klepper van 13°; de Volle Maan.
Met bevriende lokale producenten werden Nachtraafkaas, Nachtraafpaté, Nachtraaf bitterballen en Nachtraafpralines gelanceerd.

Hoewel op vandaag niet alle bieren van Nachtraaf fysiek binnen de stadsgrenzen worden gebrouwen, is er sprake van een Diksmuids biermerk. De maatschappelijke zetel van de Nachtraafbrouwers bevindt zich immers in de stad, waar ook de smaken en het concept werden uitgedacht. Ook de eerste testbrouwsels en kleine oplages produceert Nachtraaf zelf. De distributie gebeurt vanuit een bedrijfsgebouw op het Diksmuidse industriegebied.